kulturfredag på sliperiet

Vi gjorde en trevlig liten utflykt i ösregnet igår. Tog bilen på småvägar till Sliperiet i Borgvik. Hade Karolina Nolins gästspel där som mål. Jag såg hennes konst första gången i höstas. Och jag gillar den mycket. Stad i rött och rosa skulle jag vilja ha i mitt vardagsrum. Eller svävande badpojkar i himlen. Kjell Engmans glaskonst var förstås fascinerande. Riktigt svårbegripligt hur man kan få en flytande massa till en cool gitarr med ryggrad till hals. Och att lysa upp det med ljus tar det ytterligare en dimension. Jo, vi var nöjda med vår fredagstur till den där fina miljön, både runtomkring i området och den alldeles speciella utställningslokalen.

oj, taket på Sliperiet blev så bländande vitt genom kameralinsen att bilden ser halv ut.. men så var himlen ganska långt ifrån blå igår också

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0