höghus och svävande badpojkar

Å, det har varit en sådan trevlig söndag.

Strålande sol och kylan hölls borta av den gråa baskern. Bästa fru Rollof i grönt och orange. Vi kikade in i söta affären Iris och Doris i Haga och gick en promenad vid älven innan E dök upp för Konstrundebesöket hemma hos Karolina Nolin. Hon gör grafiska tryck med stadsmotiv och badpojkar i små röda byxor och och jag gillar dem riktigt mycket; färgerna, kontrasterna och motiven. Den fina lägenheten var fylld av tavlor, överallt stod skålar med matchande godis och i köket med det svartvita golvet fanns det plockmat och fika. Jag ville genast gå hem och vara kreativ och ändra om och fixa och rama in mina nya små filmisar. Istället gick vi och drack te och choklad och gick en liten söndagsshoppingrunda. Sen bara en kort vända hem innan nästa tur till Haga och ett mysigt besök hos Miss V. Deras lägenhet blir bara finare och finare ju mer de grejar. Nu hoppas jag på att all den här nyfunna inspirationen vinner över tröttheten i veckan.

Härliga, inspirerande, fina söndag.
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men så fina de är! Himla snygga! Tack för besöket, alltid lika trevligt

2009-10-19 @ 09:27:07
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Saralill

Hej, var så ledsen att jag inte kunde bli med.

Jättetrist! Men kul att läsa att ni hade det bra.



Kramen /s

2009-10-22 @ 23:30:52
URL: http://www.storiesofsaralill.blogspot.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0