tjärnö 25 september

 

 

Jag blev sjösjuk efter morgonens dyk där förra söndagen vid Tjärnö utanför Strömstad. Hela världen gungade ett bra tag när att vi kommit tillbaka i land och även om det lockade att fortsätta utforska världen där nere så fick jag bli kvar med kameran i hand när de andra gav sig iväg igen någon timme senare. Precis när jag efter några dyk börjat få någorlunda koll på allt och börjat fyllas av känslan att det faktiskt bara blir roligare och roligare ju mer man fortsätter. Sen när jag inte längre behöver tänka hela tiden på hur mycket man andas och när avvägningen i vattnet blir mer och mer naturlig då kommer ju undervattensvärlden växa sig ännu större än alla de jättekrabbor vi lyste på med ficklampor vid Vattenholmarna och Tegelskär under lördagen. Nästa gång blir det premedicinering med Postafen. Men jag ska allt försöka ha kameran framme lite ändå om jag kommer ihåg.

 


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0