helgen jag fick

Simon & Garfunkel i högtalarna. Randiga tröjor, skinnjackor och tygskor. Åttiotalsbrillor, 3-D film och somna i soffan. Lördagsshopping i lilla staden. Solig lunch på innegård i gamla stan. Namnsdagsfika med nyinflyttad nittiofemårig farmor. Räkrulle i hamnen mellan två skyfall. Agatha Christie-film och somna i soffan. Frukost i den ständigt växande trädgården. Picknick vid vattnet med singoallakex, bubbel-iste och flätor. Utlånade solglasögon, semestersyster, lasagne med extra ost och paj med nyplockade blåbär. Packa pianopall, kattbur och mandelpotatis. Ge bort portvin, packa upp Mon Amie och somna senare än planerat.


Kommentarer
Postat av: Nela

Vadå packa pianopall :O?

2009-07-28 @ 21:51:34
Postat av: Batgirl

Ja, men i bilen förstås. Jag skulle ju ta hand om den väl?!?

2009-07-28 @ 21:58:40
Postat av: Nela

Vadå packa pianopall :O?

2009-07-28 @ 22:08:13
Postat av: Nela

Haha ja kanske det, uppfatta aldrig att du sa det men det är ju bra att den får ett gott hem!

2009-07-28 @ 22:09:45
Postat av: Batgirl

Ja TILLSVIDARE i alla fall. Jag tyckte garaget behövde få liite mer utrymme

2009-07-28 @ 22:21:31
Postat av: Veronica

Du verkar ha haft en toppenhelg!

2009-07-29 @ 08:59:37
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den där helgen låter på något vis bättre än något annat jag kan tänka mig just nu, så skön och så på riktigt och så hemma. Lyssnar på Sofia Karlsson i bakgrunden när jag läser också, kanske gör sitt till. San Francisco är kallt och molnigt idag och det kanske är ännu en anledning. Vem vet, men fint lät det.



Kram

2009-07-29 @ 20:47:53

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0