på egna vingar

Oj vad det varierar i Spegellandet. Ena dagen lämnar jag min sista patient innan lunch och fördriver resten av dagen med att hjälpa till att lösa för fika, somna läsandes Anestesologisk omvårdnad och pigga upp mig med Metro, kaffe och blåbärschoklad. Nästa dag, idag, har jag hand om mina första två kejsarsnitt utan någon mer narkossköterska brevid mig (eller i korridoren). Jag förbereder för bedövning och operation, försöker skapa trygghet, samarbetar med narkosläkare, operationspersonal och barnmorska, har koll på mamma, pappa, blodtryck, blödning och ordinationer från kirurgen, dokumenterar och rapporterar allt till uppvakningsavdelningen. Jag äter både fika och lunch långt senare än normalt utan att bry mig. En stund i solen och en glassbägare gör stor skillnad. Jag hjälper till på en annan sal och känner mig faktiskt som en kollega i samarbete. Jag löser av när kollegan ska gå hem. Avslutar det någon annan påbörjat. Reder ut ett virrvarr av sladdar och slangar, smärta, oro och illamående och transporterar till IVA på övertid. Och tycker faktiskt det inte är annat än roligt. Men nu är jag riktigt ordentligt trött.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja du är så duktig!! Var riktigt kul att se din namnunderskrift på journalen när du hade haft hand om snittet som ja tog hand om sen!!

KRAM

2009-08-06 @ 17:36:23
Postat av: Maria

Det är helt fantastiskt att höra om din dag! Underbart! Nu är du verkligen där, där vi pratade om för två år sedan. Och sedan höra att Therese ser resultatet på den avdelning hon är, det är ju bara så häftigt!

KRAM!

2009-08-08 @ 10:22:46
Postat av: Batgirl

Vad roligt Therese att SE dig här också med en kommentar! Det gör skillnad ska du veta. Det är riktigt märkligt att vi är på nya platser och med nya roller. Du har så rätt Maria, det är faktiskt ganska stort! Så kul att se att man kan skapa sin egen förändring. Snart är det dags för dig också!

2009-08-09 @ 22:20:42
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Alexthegirl

Låter häftigt! Verkligen skönt att du har hittat något som du gillar att jobba med!!

2009-08-10 @ 11:54:34
Postat av: J

jag blir jättenyfiken på mer om ditt jobb. och mer och mer övertygad om att anestesi-VUB:en är det rätta!

2009-08-13 @ 14:57:40
URL: http://www.endorfiner.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0