dreaming of the fabulous city

Mitt SATC-maraton är snart slut. Sista skivan i sista säsongen väntar. Carrie har inte ännu börjat fundera på Paris, Samantha går på premiär med en nyrakad Smith, Charlotte har adopterat Elisabeth Taylor och Miranda ska flytta till Brooklyn. De dricker Manhattans och Miranda försöker övertala sig att det inte är så farligt att flytta och frågar varför det egentligen är så fantastiskt att bo på Manhattan. Carries svar "Because it is"  kommer så snabbt och så självklart.
Visserligen bodde jag en hel timmes tågresa därifrån, men förstod nog ändå inte riktigt förrän efteråt hur speciellt det måste vara att bo där mitt i härligheten. Hela serien igenom har kärleken till New York varit en av de starkaste. Ja, om jag inte får en flyttlåda kan jag väl åtminstone få fylla en resväska för en stund i allt det här och helst då inte bara till tonerna av mr Sinatra.

I want to be a part of it...
I want to wake up in the city that doesn't sleeps..

Dessvärre var det före digitalkamerans tid som jag var där senast (alldeles för längesen med andra ord). Illustrationen får därför bli det här vykortet jag hittade i en låda.
Svansjön på Lincoln center det var något alldeles speciellt det, precis som det mesta i den staden.

You Tube är verkligen ett gigantiskt smörgåsbord fyllt med vad man än letar efter. Bläddrade bland New York videos och den här var ju rätt cool. Grand central.. fortysecond street.. måste vara det ställe jag besökt flest gånger och till och med det lockar när jag börjar drömma..

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaha nu måste du bums berätta om dina äventyr där? När vad hur varför! Så nyfiken! Älskar äventyr.



N.Y går ju inte att måla i ord. Stan skiljer sig markant från L.A men jag har kärlek för de båda, på olika sätt dock. För att ta Brooklyn i försvar tycker jag det är himly mysigt faktiskt. Lite bohemiskt liksom...:)



Ja, jag vill också ha den vita golvlampan. Måste plugga lite till sen ska jag dra ut dit en sväng o se om de fått in dem här än.



Kram Mia

2008-10-07 @ 12:52:50
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Stämplarna hittar man på Clas Ohlson, du hittar en länk bland kommentarerna på min blogg. Hör till kontorsavdelningen. Rackarns skojiga om man blivit bokstavsbiten sedan lång tid tillbaka!



Ja, SATC.. börjar man se det blir man förlorad i en annan värld även om man som jag aldrig varit i New York..

2008-10-07 @ 18:24:46
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Stora lillasyster

Då beställer jag box 4 av dig då!

Har precis avslutat 3.an och är i behov av nästa snarast... :-)

2008-10-08 @ 13:12:51
URL: http://www.quettas.se
Postat av: Batgirl

Box 4 redan i hamn. Du får komma hit å hämta de andra vetja..

2008-10-08 @ 18:16:51
URL: http://batgirl.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0