slipdamm och sopberg

Igår städade jag hela kvällen. Dammade och dammsög och låg i. Sen täcktes allt av ett tunt lager slipdamm som letade sig upp genom källardörren och mitt humör blev allt annat än fredagsmysigt. Men ett telefonsamtal från en som vet hur det är och lite mat senare kändes det bättre igen. Vi såg nämligen filmen "Waste land" om den brasilianske konstnären Vik Muniz som gjort ett projekt tillsammans med återvinninsplockare på världens största soptipp i Rio de Janeiro. Då får man perspektiv på tillvaron. Idag ska det tydligen köpas klinkers som ska ligga på det slipade golvet och jag är mätt av lördagsfrukost.


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0