idag äter jag tårta till frukost



Det kan hända att jag försöker komma undan från helgstädningen genom att ta fram Electrolux Assistenten istället för dammsugaren. Men det får vara så i såna fall. För det är ett så mycket trevligare sätt att avsluta jobbveckan på. Nu andra fredagen i rad som det blivit bröd under takfönstret i köket. Kanske har regnet något att göra med saken. Det passar att baka när det regnar helt enkelt. Igår gjorde jag Leilas italienska tårtbröd, tortano. Den här gången med chevré, valnötter, honung och citronrapsolja. Nästan ingen ansträngning alls och alldeles lyxigt och gott.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det e som jag säger, du e helt makalös! Och här sitter jag och äter håvelimpa!

2010-05-22 @ 21:12:18

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0