skynda att läsa

Inte trodde jag att det skulle vara Alex Schulman som tog mig tillbaka till den trollbindande världen som ord mellan två pärmar kan utgöra. Med hans välskrivna, lättillgängliga, berörande och oerhört fina berättelse om pappa Schulman, "Skynda att älska". Trots allt vi gjorde i den spanska huvudstaden så var boken, som jag köpte på Landvetter, slut innan jag åter landat på svensk mark igen. Tack till både Saralill och Johanna för inspirationen. Kan hända att jag aldrig skulle tagit den i min hand annars och då hade jag missat något riktigt fint.


Kommentarer
Postat av: Saralill

Kul att man kan inspirera. Och visst var den äkta. Känslor som omfamnade en när man en bit in i boken ser vilka fina relationer beskriver. Utan hysch hysch och försköningar, vackra verkligheten. Den ger mig minnesbilder av björkar i skolavslutningstid.



Kul att du gillade.



Kram!

2010-03-27 @ 18:08:55
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0