and it already did



Först var det bara en söt inredningsdetalj utanför den gröna tapasbaren i La Latina. Sen dök de upp i skyltfönster längs Fuencarral och affärerna verkade ha drabbats av en invasion av fåglar och söta fågelburar. Överallt runt i Madrid såg vi dem och förundrades över överflödet. När vi var inne, bara för att titta, i amerikansk-inspirerande take away coffee-stället Happy day fann vi den här finaste, härligaste bilden. Something GOOD is going to HAPPEN. Å vad jag gillar den. Och efter den underbart goda chevrésalladen med granatäpple och hallon gick vi vidare i kvarteren och dök på ännu fler fåglar. Broscher och halsband och bilder. På finaste spanska bloggen Ladydesida finns de, både fria och i burar. Där finns också söta, svartvita tedrickande flickor och inspirerande bilder. Vi vet fortfarande inte hur invasionen av fåglarna och burarna hänger ihop. Om det har något samband eller om det var våra ögon som såg vad vi ville se. Men en sak är säker: man blir glad av fåglarna och av de här orden. Och det är ju egentligen det enda som spelar roll.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som du haft det helt underbart trevligt i Madrid. Hoppas det känns okej att vara hemma och tillbaka på jobbet igen.

Vore även trivsamt om du hade lite tid över för mig snart (som vi tjatat om detta nu).

Kram på dig

2010-03-29 @ 11:13:58
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Saralill

Vill ha!

2010-03-31 @ 09:54:22
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Peter Olofsson

Idag ska jag faktiskt göra något för att rädda min blogg! Bokstavligen ett sjunkande "Vikingaskepp" börjar med att besöka min egen besökstatestik och se varifrån besöken på min blogg kommer ifrån. Från din fina och trevliga blogg kommer det endast 1 besök! (ler) Så kul och intressant var min blogg! (ler) Egentligen borde man kanske bara satsa på att besöka nya bloggar, fast jag låter mig inte nedslås av ett endaste besök bara, inbillar mig alltid att det finns naturliga förklaringar!

Kanske gick datorn sönder och man helt enkelt tappade bort bloggadressen! Hmmmmm.......hoppas kan man ju alltid göra! (ler) Att det var så det låg till alltså!

Gör ett nytt försök och säger inte mer än!

Ha det Bäst!

Kram ifrån Oumberlige Peter!

2010-03-31 @ 11:34:02
URL: http://oumberligating.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0