plättbakelse och lindblomsgrön soppa

Förra veckan lagade jag inte någon mat alls. På köksbordet stod pyssellådan översvämmad och all fantasi gick åt till skrinet. Vad jag åt kommer jag inte ihåg, men hungrig var jag i vilket fall inte ändå. Den här veckans nya mat-tag började redan på söndagen med ett infall att göra plättbakelse och grön ärtsoppa med räkor. Ambitiöst kanske att kalla det nya mat-tag när jag idag ätit Räktrålare på Bishop Arms och inte ens varit hemma efter jobbet förrän vid tiotiden och i morgon blir det inte heller någon aktivitet vid spisen, men igår lagade jag faktiskt färskpotatis, zuccini, kolbaz-korv och underbart god creme fraice+parmesanröra. Och plättbakelsen, ja den gjorde visst både en och annan imponerad vid gårdagens matlådelunch. Tur för mig då att jag gjorde så många plättar att det blir en i morgon också. Men jag hoppas förstås på sol som vanligt så att avbrottet mitt på dagen helst kan göras utomhus.

 



Kommentarer
Postat av: Señorita L

muuuuuuuuuuuums!!

Creme Fraice-parmesan receptet, pliiiis!

2010-06-16 @ 22:06:07
Postat av: Leena

Vill ha receptet på creme fraiche-parmesanröran.... :o)

2010-06-18 @ 15:57:45

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0