från barbafin till barbaskrin

Igår var det dop i Alsters kyrka för lilla Söderbönan. I veckan har det varit verkstad i köket. En obehandlad trälåda har blivit till ett lila smyckeskrin. Hur det kom sig kan jag inte riktigt säga, ibland ploppar idéerna upp från ingenstans känns det som. Jag fick i alla fall för mig att göra ett skrin inspirerat av Barbafin, den lila barbapapa-tjejen som gillar smycken och juveler. I år fyller tydligen Barbapapa 40 år. Jag fascinerades av dem när vi läste i den stora boken vi hade när jag var liten. Alla barbabarnen hade egna intressen och de kunde förvandla sig till vad som helst. Nu har alltså Barbafin antagit formen av ett smyckeskrin med hjälp av penslar, lim, pennor och pyssel. Hennes blommor i håret är kvar på uppepå locket och har blivit magnetiska för att kunna fånga den  guldiga spegeln. Pärlhalsbandet ligger också där på locket till söta mini-Söderbönans alldeles egna BARBASKRIN.


Kommentarer
Postat av: Camilla och Rebecca

R:Stort tack för det fina skrinet jag fick. Det var verkligen jättefint, men jag får inte leka med det nu, får ha det till alla mina fina smycken sen när jag blir några år större:)



C:Jättekul minne, och du är så kreativ och har sån fantasi. Imponerande vart du får alla ideer ifrån. Stort tack för att du ville vara med och fira rebeccas dopdag, det betyder mycket ska du veta.

Hoppas fortsättningen på kvällen blev lyckad och det första mötena:)

Stor kram



2010-06-13 @ 19:45:26
Postat av: Malin

Jag blir så imponerad av din enorma kreativitet. Om jag bara hade en tiondel av konstnärliga ådra skulle jag göra frivolter!

2010-06-14 @ 21:56:15
Postat av: Leena

You did it again! :o)

2010-06-15 @ 22:44:13
Postat av: Alexthegirl

Den blev jättesöt!

2010-06-17 @ 21:58:39

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0