hallelujah for tecnology

Igår kväll satt jag och señorita L framför varsin dator och fikade. Hon hade ost och tomat på sin direktimporterade svenska lingongrova, det såg jag. Sen jämförde vi storleken på våra fina Taikka-skålar bara genom att visa upp dem framför skärmen. Jag satt sen kvar bekvämt i hallen och hon tog med datorn in i köket för att laga lasagne medan vi fortsatte att småprata. Precis som om jag hade suttit där på en stol i köket. Det kanske är lite sent påkommet att vara lyrisk över denna teknologins under, men å så fantastiskt att kunna krympa ner avståndet till noll och ingenting. Nästa gång ska vi grava lax samtidigt! Cook-along på riktigt liksom.


Kommentarer
Postat av: PôpPis

Men visst är det underbart att kunna var så långt från varandra, men ändå sååå nära ;). I love it <3!

Glöm aldrig att Du är bäst!

Kramilikram

2010-01-26 @ 18:44:47
Postat av: Emelie

Inte är det för sent, vi ska le år mirakel varenda dag! Härligt :)

2010-01-27 @ 20:51:45
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ojoj, förresten, du har en ytterst välförtjänt award inne hos mig!



Kramar

2010-01-27 @ 20:52:24
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Leena

Jag har spanat på Taika-tallrikar i RÖTT, men de finns bara i assiett-storlekar (jagvllha mattallrikar)och dessa säljs endast till jul. Snyft!

2010-01-30 @ 15:35:28
Postat av: Leena

...och tangentbordet lyder inte!

2010-01-30 @ 15:36:29

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0