att umgås kring mat


File:Audrey Hepburn and Gregory Peck on Vespa in Roman Holiday trailer.jpg


Lillasyster Hyster gjorde en sån fin dag åt mig när jag fyllde år förra året så jag ville göra detsamma för henne i år. När hon kom i fredags hämtade vi hem libanesiskt från Habibi och provade tre olika sorters viner till de trevliga mezerätterna. På lördagkvällen bakade vi pizza. En capricciosa och en gudomligt god med chevré och fikon. Sen somnade vi till Audrey Hepburns allra första film. Det berodde dock inte på att den var dålig utan snarare på att vi var trötta efter dagens brunch på stan och den roliga badmintontimmen under eftermiddagen. Idag blev det "ägg i korgen" till frukost. Äggulan i brödet matchade med kopparna och tomaterna med blodapelsinjuicen. Sen bakade vi godaste brödet, gjorde kronärtskocksoppa och egna semlor (ja, bullarna var färdigköpta men ändå!). Det blir alltid bra OCH trevligt när vi står i köket ihop!



sista bilden är från wikipedia


Kommentarer
Postat av: DAD

Roligt att ni haft en fin helg, låter verkligen helmysigt!

En trevlig länk till på samma tema:

http://www.youtube.com/watch?v=pSHrX7MlEP4

Denna kommer visst på en ny CD fram i vår.

2010-01-25 @ 07:34:24
Postat av: Nela

TUSEN TACK!

2010-01-25 @ 18:27:17
Postat av: Lisa

Later jättemysigt! Vilken gullig syster du är.



Kram Lisa

2010-01-26 @ 22:45:38
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Later jättemysigt! Vilken gullig syster du är.



Kram Lisa

2010-01-26 @ 22:46:30
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Leena

Alltid när jag ser er tillsammans, önskar jag att jag hade haft en syster! Ni är fina, alla tre! :o)

2010-01-30 @ 15:39:26

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0