långt ifrån drottninggatan

Vi tog en busstur till Djurgårdsbron och sedan en promenad i solskenet längs Strandvägen. På Svenskt tenn gick vi omkring och tittade som om det vore ett museum. Och det är det ju nästan. En svensk designinstution. Med därifrån kom Josef Franks Manhattan och Mirakel. Mönster som ska få förgylla många måltider. Vi åkte till Vasastan och åt på Sibiriens soppkök och tittade i skyltfönstrena längs Sveavägen. Gick in där det såg trevligt ut. På lördagen fikade vi tillsammans med Östermalmare och shoppade på Urban outfitters. En tröja som troligen kommer att få vara med på mycket framöver var lätt att öppna plånboken för. En extra krydda i påsarna var bananbalsam från Body Shop. Riktigt roligt att inte ha några måsten. Att inte springa in och ut på jakt efter något man inte hittar och sen vara missnöjd med dagens resultat. Långt ifrån tidigare ångestfyllda dagar på Drottninggatan.





Kommentarer
Postat av: Nela

Låter toppen! Du har ju fått med dig jättefina saker, Josef Frank har jag varit nyfiken på länge nu! Får ta och se dem IRL till helgen. Kram

2010-02-09 @ 18:49:29
Postat av: Emelie

Oh ja, där kan man nog komma betydligt fattigare ifrån än man är när man anländer :) mysigt med en Stockholmshelg, det vill jag gärna ha jag med. Men du, när blir det Malmöhelg? Vst verkar vi ha det rätt fint härnere, du borde komma och prova :)



Kramar

2010-02-10 @ 20:54:07
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0