shopping med samvete


Under min egna dag i Madrid var jag inne på Mango på Fuencarral. Fingrade på den där väskan jag fastnade för vid första anblicken. Tänkte att jag ju faktiskt inte BEHÖVER någon mer tygväska just nu. Sen var jag där igen i butiken på Gran vía och fingrade lite mer. Tänkte att det är ju faktiskt för en god sak. Scarlett Johansson har i samarbete med Oxfam international designat den här väskan till förmån för Haiti. Nu vet jag ju egentligen inte hur mycket pengar som går direkt till dem genom att jag köpte väskan, men jag gillar den ändå mer just för att det åtminstone är litegrann. Mönstret är en gammal karta över Haiti och den passar så bra till skinnjackan och med den roliga, men helt ovälgörenhetsamma volymknappsbroschen som jag också köpte under min shoppingdag.

Jag gillar också mitt "all of us" armband från Rädda barnen, det passar särskilt bra med MINT armbandet jag fick från lillasystrarna. Självklart kan man ju bara skänka pengar, och det gör jag ju också, men såna här saker känns riktigt roliga att köpa.

Kommentarer
Postat av: Nela

Jag kör också på MINT + all of us-kombinationen...tur att man kan ge och ta i inspirationsflödena :)

2010-04-08 @ 21:59:48
Postat av: Emelie

Visst känns det alltid lite bättre att shoppa om det samtidigt kan vara för en god sak, det tycker jag med! Jag gillar när jag vet att mina pengar används för bra saker och vi behöver ju faktiskt konsumera för att stimulera utvecklingen. Dessutom blir man glad av nya saker, många flugor helt enkelt :)



Hoppas att du får en fin helg!



Kramar Emelie

2010-04-09 @ 16:25:30
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0