inget vanligt söndagsfika

Tillbaka till Madrid för en stund igen. Till Calle Orellana och Cacao Sampaka. Chokladbutik och café i ett. Himmelrike liksom. Och mitt emot den märkliga husfasaden. Vi kunde inte avgöra om det var gudar eller hjältar eller helt andra figurer. Sen gick vi in och läste tidningar och njöt en smula. Jag med min choklad ganache och caffe cortado, señorita L med finaste glassen och skummande cappuccino. Vi bestämde att nästa gång gör vi som hon vid bordet intill och beställer bubblande cava till pralinerna. Då blir det nog ännu, ännu lite bättre.


Kommentarer
Postat av: Leena

Igår kväll öppnade jag "skatten" från Cacao Sampaka. Har snålat och väntat på det rätta tillfället. Nu belönade mig själv för ett väl uträttat arbete (latintentan gick bra!).



Vilken upplevelse... mjuk, fyllig och ändå kraftig ton av mörk choklad spred sig i gommen. Den här chokladen vill jag ta med mig på en öde ö istället för en kniv, tändstickor och en händig man!

2010-04-23 @ 07:34:10

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0