absolutely lovely

Den verkliga huvudpunkten på söndagseftermiddagen på Almars gård. Där dukar Countryside bistro upp till afternoon tea om man vill. Och det klart man vill det! Det känns faktiskt nästan som man kommit rätt ut till den engelska landsbygden. Som att man anlänt på gårdsplanen till häst med blankputsade ridstövlar och flaxande oljerock efter den snabbritt över de gröna fälten. Lämnat hästen i stallet, hängt hjälmen på sin krok och klätt om till något rutigt innan man går in i salongen där det rykande teet står väntande.

Vi drack tre sorter från Kusmi Tea och till varje sort kom det ett fat med tilltugg, det ena godare än det andra. Först snittar med lax, gurka och lufttorkad skinka, därefter ljuvliga russinscones med jordgubbssylt och grädde och tillsist de allra underbaraste små skapelser till bakverk: en liten Madeleinekaka (en sån som manar till spaning efter den tid som flytt), en semifreddo i miniformat och en alldeles fantastiskt god chokladfondant. Åh.. ja visst kostar det en slant, det gör det, men vad gör det när man får hela upplevelsen för pengarna, man får sitta där och bli serverad och låtsas vara i en annan värld en stund, man får stämningen och smakerna och en underbart trevlig söndagseftermiddag.
 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh det låter fullkomligt fantastiskt! Klart att det är värt det ibland att unna sig något extra, och allra helst när man får den sällsynta möjligheten att uppleva det i en annan värld...



Jonglerandet ja, jo det går, absolut och att verkligen jobba som lärare är det roligaste som har hänt mig. Jag går runt och ler som en fåne på jobbet och hoppas allt vad jag kan att positiviteten håller i sig och att det alltdi kommer att kännas så här bra. Jag fick faktiskt reda på häromfagen att jag får stanna nästa termin också!



Svampen. Jag såg dina underbara bilder på savmpplockning här lite längre ner när jag nu idag äntligen har kunnat läsa ikapp (det var säkert sex inlägg här som jag inte hunnit förrän idag men oj vad kul det är att ha en hel hög att läsa). Jo det är sant, jag har ALDRIG plockat svamp, om man inte räknar med att vi tog ett par champinjoner när vi var ute och promenerade i Kalmar häromveckan :) Men det är väl kanppast kvalificerad svampplockning. Jag hoppas dock att dte blir av inom en snar framtid.



Bild på Alice-örhängen coming soon, promise :)



Än en gång, kommentarerna är äkta och jag vet hur kul det är att få uppskattning för den man gör, det är viktigt att inte hålla in på beröm! Jag har en systemkamera, en Canon 10D som jag är jättenöjd med. Jag har dessutom precis köpt ett nytt objektiv så jag håller på att lära mig, sakta men säkert.



Det är ju väldigt nära till Humlebaeck i Danmark där Louisiana ligger så det är kul när man kommer ihåg att ta til avar på den möjligheten och utställningen var faktisk riktigt bra.



Många kramar Emelie

2009-09-20 @ 19:37:19
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0