sábado con mi amiga

Lördagen spenderade jag tillsammans med señorita L i Madrid. Utan vare sig flygbiljetter eller långa restider. Vi gick upp alldeles för sent, även för att vara helgdag. Hon i den spanska huvudstaden, jag i den värmländska. Medan jag gjorde våfflor, åt hon svenskt bröd och sedan startade vi oberoende av varandra våra bärbara med varsin rykande kopp Nespresso brevid. Och så möttes vi där i teknikens förunderliga värld. Vi åt vår frukost som kanske snarare skulle kallas lunch och pratade på sådär som man gör när man träffar en vän för fika, om allt och ingenting. Pysslade med annat var för sig och återupptog konversationen precis när det passade. I Madrid lyste solen och här har det varit grått i snart en vecka. Hon gav sig ut på en joggingtur i parken och jag tog en runda i gångfart medan regnet hängde i luften. Promenaden ledde till Habibi och därifrån fick jag med mig en libanes hem. När señorita L fick veta att jag hällt upp rödvin till maten så gick hon ut i Madridkvällen i myskläder och köpte sig en flaska hon också. Sen drack vi vin och pratade väsentligheter och strunt. Sådär som man gör när man träffar en vän en lördagkväll.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så mysigt, det lät som en fantastisk lördag :)

2009-10-25 @ 18:14:44
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Señorita L

Ja, det kanns nastan som vi traffades nyss, haha!

2009-11-05 @ 21:56:19

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0