i'm not a lady, i'm a doctor

Om det är någon som undrar var jag har tagit vägen så beger jag mig tillbaka till Colorado Springs om kvällarna. Dr Quinns utmaningar i 1860-talets USA var en kär angelägenhet under många år och att återuppleva det i rask takt precis när jag vill är en riktigt trevlig kontrast till jobb och egna utmaningar. Häromdagen opererade hon ett bråck med kloroformnarkos och läkarboken uppslagen brevid, utan vare sig handskar, sterila dukar eller operationslampor och sen ordnade hon med en blodtransfusion från en arm till en annan.. När jag såg det avsnittet sist visste jag inte ens att det var sjuksköterska jag skulle bli. Nu är det jag som håller kloroformtrasan. Vem vet, kanske hon inspirerade litegrann där ändå.

bild


Kommentarer
Postat av: Alexthegirl

Hej! Det där ser jag med på ibland. Tänk att det fortfarande kan vara så bra! Kram

2009-10-16 @ 19:04:37
Postat av: Emelie

Haha, det var längesedan men jag var helt fast när det begav sig! Men hurär det då, är det verklighetstroget?

2009-10-16 @ 20:16:52
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0