weekend leftovers

På högstadiet spelade vi Jeopardy mamma och jag. Varje vardagkväll efter maten och läxorna stod Magnus Härenstam där klockan sju och hälsade oss hjärtligt välkomna till kvällens spelomgång. Det gällde att svara innan deltagarna och det var absolut tvunget att vara en fråga som svar. Poäng skulle räknas och blocket som vi skrev i fylldes på i takt med att nya kunskaper fastnade. Det var en riktigt trevlig stund på dagen där uppe i den bruna soffan på övervåningen. I fredags vågade hon sig hit, trots mitt genomförkylda tillstånd och efter laxpasta, vitt vin, Doobidoo, Nespresso, fingodis och årgångsglögg såg vi på Vem vet mestsvt play. Jag har inte sett det förut men nu gav det lite samma känsla av Jeopardykvällarna tillbaka, åtminstone innan jag somnade mitt i en spelomgång.

På lördagen agerade jag inköpsassistent och inrednings-coach på ikea i flera timmar innan hon begav sig hemåt. Jag fortsatte att trotsa förkylningsviruset för en kväll och en halv natt hos Miss V. Mycket god plockmat, mycket trevligt sällskap och mycket roligt att spela Rockband och sjunga Sing-star och bli ännu hesare än jag redan var.. Egentligen ska man väl vila när man inte mår bra så jag får väl helt enkelt skylla mig själv att jag är inne på andra veckan med hosta, nästäppa och andfåddhet när jag pratar för mycket..


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0