liten tomte tittar ut


123 poäng på bowlingtavlan var visst bäst av alla så den här lilla tomten fick knö sig ner i min lilla väska och åka med hem i regnet efter torsdagskvällen. Det var en kväll för utbrytare från Spegellandet, flytt till Underlandet och pensionsavgång ska firas eller avtackas eller vad man nu vill kalla det. Det var riktigt trevligt att ta på bowlingskor till skinnlegginsen, släppa ut håret och se folk utan mössor och pyjamaskläder och för en gångs skull känna att jag kunde något bättre än de andra. Visa lite andra sidor än den jag är i en ny och ovan miljö, träffa hon som tillfälligt lämnat sin plats åt mig i Spegellandet och glömma bort novembermörker och förkylning för en stund.

 


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0