det här är inte slutet, det är bara början

Näst sista dagen, under sista veckan (på övertid  till och med!) i Underlandet kom tillslut beskedet. Anestesihorisonten tar inte slut om en vecka när tårtan är uppäten i klassrummet i Örebro. Jag behöver inte ta ut oönskad semester eller leva på sparpengar och inte heller tvinga iväg mig till Norge, akuten eller Näva för att få någon lön. Nej jag får sätta igång med en gång och göra det jag tränat inför HELA året. Det är inte så lite snurrigt just nu så jag nöjer mig med att säga så så länge.
Jag har fått nytt jobb idag!


När jag var på praktik på operation öst kallade jag det för Spegellandet (som Underlandet i väst, fast annorlunda). Det här fönstret, som har spegelglas istället för vanligt och som jag fick syn på förra veckan mitt i stan, det kanske är det som är dörren till Spegellandet..  en sån tur i sådana fall att jag hittade dit!

 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis!=) Vad himla skönt att veta att framtiden är tryggad!

2009-05-27 @ 20:20:20
URL: http://guldkornivardagen.blogspot.com
Postat av: S

Sååå underbart roligt!

Stort Grattis!

Jättekram

2009-05-27 @ 21:12:17
Postat av: Åsa

Ett stort GRATTIS!

2009-05-28 @ 09:46:44
Postat av: Gracel

Åh, vad skönt!, och vad roligt. Grattiskramar:)

2009-05-28 @ 13:16:12
Postat av: Emelie

Men gud GRATTIS vad otroligt kul! Extra roligt att just nu få dela glädjen med fler som varit samma situation. Även jag har fått jobb till hösten och det känns så bra att få fira ordentligt utan tillstymelse av ångest. Bra jobbat tjejen! Lite semester nu eller?



Kram Emelie

2009-05-28 @ 14:33:59
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grattis, grattis, grattis! Fantastiskt roligt! Så duktigt du är. Kram kram

2009-05-28 @ 16:13:49
Postat av: Alexthegirl

Ett jätteGRATTIS!!

Vad kul att det gick som du hoppades.

Kramar

2009-05-28 @ 18:06:49
Postat av: Camilla

GRATTIS!

2009-05-28 @ 19:39:01
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: camilla

Stort grattis igen, är jätteglad för din skull. Tänkte på det när jag kom hem, och känns så kul att det ordnade sig för dig och att du är duktig som klarat av detta året. Bra jobbat!



Hörs imorgon. Kram kram

2009-05-28 @ 20:51:03
Postat av: Lisa

Stort GRATTIS!!! Vad kul och vilken lättnad!! Nu behöver du inte känna att du "latsas" längre ;)



Stor kram Lisa

2009-05-28 @ 21:51:39
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Åååh! Grattis vad kul! Kanon att få jobba med det man vill och få fortsätta utvecklas och lära inom ett så spännande område. Lycka till! :)

2009-05-30 @ 09:09:07
URL: http://zizzie.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0