soundtrack of the week.. and some far east associations

Fascinerande det här med hur en sak kan leda till att man tänker på nästa. I måndags, när jag kurerade min brännande hals och onda nacke med Ginseng-te, ingefäravatten och vetevärmare i soffan, passade jag på att se filmklassikern Kramer vs Kramer. Suveräna Meryl fortsätter att imponera på mig och Dustin likaså. Det här med gamla filmer är inte så tokigt; Manhattan och the Graduate kanske också ska dammas av.. Anyway, i filmen heter Meryl Joanna och hon är olycklig. Därför poppade denna låten upp i huvudet och efter det har Moneybrother fått snurra många varv i spelaren denna veckan.

När jag så redan var inne på associationer kunde jag inte låta bli att drömma mig tillbaka en stund till Kina där Ginsengteet inköptes, efter en riktigt vilsen promenad i centrala Shanghai. (En taxifärd och en stund senare sprang vi sedan panikslagna ut från Jin Mao tower, eftersom det vällde ut tjock rök från grannen, nu mera Shanghais högsta byggnad, vilket gav  riktigt obehagliga 9/11 känslor, men det är en helt annan historia det..) Måndagens ingefäravatten var en mycket svagare kopia av den konstiga blandingen av varm Coca Cola, hett kryddad med ingefära som jag råkade beställa när vi var i det 36 gradiga, tropiskt varma Yangzhou i södra delen av Kina. Dit kom vi efter en tur på Lifloden genom det sagolika sockertoppslandskapet. Det var för övrigt på den restaurangen som några i ressällskapet intog stora delar av en otäck ormmåltid..



Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Moneybrother måste jag lyssna på. Det var alldeles för länge sedan sist!

Härligt med reseminnen. Jag drömmer om att åka till Kina.

2009-03-05 @ 08:35:04
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Mia

Varm coca-cola, hur var det??



The Graduate är ju jättebra. Där har du något att se fram emot. Nu blev jag själv sugen på att klicka hem några klassiker..



Kram Mia

2009-03-05 @ 10:11:42
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är min favorit-Moneybrotherlåt så gammal den är. den har gått varm hemma hos mig under lång tid när det begav sig.



Vilka vackra bilder från Kina. Hur länge var du där? jag blev jättesugen på att höra mer resedetaljer om du skulle orka någon gång. Orm alltså? Men det åt inte du? Låter förfärligt läskigt...Min sambo har precis varit i Peking med jobbet och berättade en hel del märkliga saker om hur de byggt upp massor inför OS som nu bara står. Riktigt galet tycker jag. Men i var alltså i Shanghai med omnejd?



Kram Emelie

2009-03-05 @ 14:44:08
Postat av: Kristina

Ja, vi har det väldigt brett och blandat. Kirurgi/medicin 5/8 veckor termin 2 respektive 6. Däremellan vårdboende, förlossning en natt, BB, psyk, vårdcentral, hemsjukvård, akutplacering och operation. Det är så skönt att vara på sluttampen nu!!!

Jag kunde inte se hela Kramer vs. Kramer. Den är så jävla jobbig. Fantastisk. Men har man själv barn blir den dessutom sju resor värre att titta på. Jag grät i en halvtimme, från att den började, sen sprang jag in till sängen :-)

2009-03-05 @ 18:32:16
URL: http://sjuksyrrestina.blogg.se/
Postat av: Nela

Ska vi åka tillbaka? ;)

2009-03-08 @ 10:15:01
Postat av: Leonora - The Crazy one

Härliga bilder :D

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-08 @ 10:17:52
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Vilken härlig resa ni gjort... bilderna talar verkligen... Ska se om du skrivit en reseberättelse om denna resa...



2009-03-24 @ 23:09:16
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0