på västfronten mycket nytt

Efter att ha klamrat mig fast på övertid på operation väst är det nu dags att istället utforska de östra delarna av Underlandet på måndag (på den andra operationsavdelningen). Det är riktigt svårt att sluta dra paralleller med Lewis Carrolls värld. Särskilt som jag bokstavligen kände mig som Alice häromdagen när jag fick ta mig in i ortopedsalen via det smala lilla sluss-skåpet istället för genom dörren (det är extra viktigt med den sterila miljön där och när operationen väl startat får luften inte röras runt p.g.a. spring i dörren). Visserligen behövde jag inte dricka någon dryck och krympa för att komma in, men liknelsen var ändå slående. Likaså igår när jag på uppvakningsavdelningen träffade på en alldeles levande version av Hjärter Dam som enligt boken definitivt inte gått någon kurs i ödmjukhet och konflikthantering (ja, ni kan ju gissa hur hon betedde sig..):

"The Queen had only one way of settling all difficulties, great or small. 'Off with his head!' she said, without even looking round".

Det känns som att jag lärt mig mer under de här veckorna än på flera år och jag undrar hur mycket som egentligen kan få plats innanför hjärnhinnorna. Uppenbarligen är det ganska mycket mer med tanke på den enorma kompetens jag möts av varje dag. Det är bara att fortsätta vandra vidare i denna fascinerande värld som jag fått inträdesbiljett till.

File:Alice in Wonderland.jpg
Bild: wikipedia




This is for Fer: I'm so fascinated by this whole new world that I have entered in the hospital during my anesthesia education. Sometimes I feel like "Alice in Wonderland" because of the different, strange environment. I learn so much and I'm enjoying every single day so far!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, nej sluta inte, det är ju så underhållande!



Härligt att du fick en så fin födelsedag. Det är mycket värt trots att man inte alltid tror det.



Kram Emelie

2009-03-15 @ 19:28:20
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0