konnichiwa

Förra helgen var J & C på japanska spahotellet Yasuragi Hasseludden. Jag tog hand om Tiger och fick, som tack, min lilla del av spalyx igår när jag, förutom att bli bjuden på riktig söndagsmiddag med kalkon och hemgjord chokladpuddig, dels fick en utförlig beskrivning av vistelsen (som verkar vara något alldeles utöver det vanliga och verkligen värd varenda krona!), dels ett riktigt fint förpackat te. Inspirerad av allt prat om sushiskola och annat trevligt så gick det inte att motstå infallet att köpa med en egen låda hem idag.

Det är något alldeles speciellt med den japanska kulturen och känslan och så här i efterhand är jag riktigt glad att jag fick chansen att spendera så mycket tid med Yukiko, Miki och de andra japanskorna under tiden i USA.



Kommentarer
Postat av: Mia

Det här Yasuragi måste kollas upp!

2009-03-10 @ 10:56:54
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Camilla

Stort grattis på din födelsedag

Kram

2009-03-10 @ 12:32:37
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Lilla Fröken

Jasså det är idag? Ja men då säger jag grattis idag igen då. ;) Hoppas du får en fin födelsedag med många gratulationer från alla håll och kanter!



(Jag måste testa på att göra vegetarisk sushi någon gång. Hittade ett sånt recept en gång.)

2009-03-10 @ 15:24:45
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis igen! (har grattat på fejjan ;) När jag fyllde år fick jag pengar för att åka till yasuragi!!! Haha. Längtar... Det var härligt va?

2009-03-10 @ 23:02:31
Postat av: Anonym

Äh, läser nu att det inte var du som var där...jaja, men ändå ;)

2009-03-10 @ 23:03:48
Postat av: Nela

Mmm sushi...provade första gången på riktigt förra veckan faktiskt och längtar redan till nästa gång!

2009-03-11 @ 10:12:06

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0