20-something so far

Dagarna på denna sidan trettiostrecket är mycket lätträknade nu. Även en miniräkneberoende sensjuttiotalist klarar sig behjälpligt utan handens fem fingrar. "Utan reflektion finns ingen erfarenhet, bara staplade händelser", är några ord jag hittade som jag skrev när jag var lite yngre. Så, en reflektion jag gjort och bestämt mig för att hålla fast vid är att ångest för en siffra bara är slöseri med energi. Man kan ju inte göra något åt siffran, men däremot har man kontroll över sin egen inställning. Det är inte ens alla som ens får uppleva så många födelsedagar.. Glaset är med andra ord halvfullt (eller kanske bara fyllt en tredjedel..) så jag illustrerar min uppåtstigande bana med denna bilden. När en sådan här bemärkelsedag dessutom innebär hemligheter från kära vänner som tar sig tid att planera något bara för mig i helgen då kan man inte annat än att vara nyfiken, förväntansfull och tacksam!


Kommentarer
Postat av: Oslotjejen

Jag fyller 30 på måndag, men har liksom du bestæmt mig før att inte ha ångest øver denna hændelse. Istællet har jag bokat en resa så jag kommer att fira dagen i Dublin - vilket gør att jag faktiskt længtar! Så glaset ær halvfullt hos mig också.;-)

2009-03-07 @ 16:24:08
URL: http://ordfrånoslo.blogspot.com
Postat av: Alexthegirl

Hej!

Hoppas att du får en riktigt bra helg nu! Kramar

2009-03-07 @ 16:35:24
Postat av: Camilla

Amen hallå, 30 är väl ingenting, själv fyllde jag 40 förra året och vet du vad, det blir faktiskt bättre och bättre!

Ha det bra

Camilla

2009-03-07 @ 17:48:26
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag håller med helt och hållet. Ångest för sådana saker är verkligen bara slöseri med tid. Njut av att du har underbara vänner som fixar överraskningsskoj! Hoppas att du får en riktigt härlig födelsedag och en kul helg!



Stor kram Emelie

2009-03-07 @ 18:16:28
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Nämen precis. Ålder är bara en siffra man är så ung som man känner sig. Själv tycker jag att jag alltid känt mig äldre än min ålder. Det är först nu det känns som jag kommit ikapp. Är väl en gammal själ... Dessutom tror jag det bara blir roligare och roligare. Kommer du ihåg hur omogen och osäker man var som 16åring, vem vill gå tillbaka till det!? Huh! Nej, för varje dag som jag blir lite äldre verkar jag också gilla mig själv lite mer. Lär känna den jag är helt enkelt.



Tack för förklaringen förresten, nu är jag jättenyfiken på vad den här läkaren gjort eller inte gjort. Hmm..



Stor kram Mia

2009-03-07 @ 20:24:59
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Leonora

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-07 @ 20:26:52
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, som du vet håller jag med dig helt och hållet! Ska försöka skicka några av bilderna i kväll. Mår nästan helt bra nu som tur är :) (kanske var det vinet ändå!???)

Kram

2009-03-08 @ 15:10:01

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0