tredje juni nollnio

Från och med igår är jag anestesisjuksköterska. När den polletten ramlar ner, det vet jag inte riktigt. Det jag vet är dock att det här året har varit mycket speciellt: Så annorlunda, så jobbigt, så otroligt roligt.

Den där allra första dagen i september när jag kom in i klassrummet en halvtimma försent, eftersom jag inte ens hittade till universitetet satt 27 främlingar och skrattade åt att jag tajmade in precis när mitt namn ropades upp. Våra eminenta lärare stod de första dagarna och pratade om att skruva på rattar på narkosapparaten på känn och vi skakade bara på huvudet åt dem. Främlingarna blev snart välbekanta och två värmländska brandmän med nya ambitioner blev mina ständiga ledsagare. Jag har fått höra mer än jag nånsin velat och haft roligare än jag nånsin kunnat ana tack vare dem. De har förgyllt tidiga mornar på mörka bilvägar, oändligt många pastaluncher och blaskiga kaffepauser, timmar på hårda stolar framför PowerPoint-presentationer och de har gjort stunderna av frustration och turerna genom Karlskogas trafikljus till mindre plågsamma minnen.

De här sista dagarna har knutit ihop Örebrosäcken. Vi har gått från att bara skaka på huvudet åt att vi skulle kunna göra något själva till att diskutera läkemedelsdoser och tubstorlekar och vi har gjort våra lärare och oss själva både stolta och vemodiga. Örebronätterna var osäkra där ett tag i början av denna veckan, men nu har jag och brandmännen (eller förlåt, jag menar narkossköterskorna!) återvänt till Värmland med härliga minnen, en massa ny kunskap och en examen i bagageluckan.



Förlåt till alla oinvigda, men om man klickar här kommer riktigt
 intern humor om vad narkossköterskor gör som de spelade för oss igår.
Att jag tycker den är så rolig måste ändå betyda att vi nog gjort en ganska lång resa ändå..

Intern humor är också vasen till blommorna som våra fina lärare dukat upp med i klassrummet; en tom gasbehållare
.
De hade ordnat med tårta, en garvallvarlig
sista tenta och symboliska rosor
.

Sista bilden på sista PowerPoint-presentationen,
jag instämmer helt


Den obligatoriska gruppsamlingen: två erfarna och resten nykläckta


Kommentarer
Postat av: Veronica

Grattis, grattis, grattis! Så otroligt glad för din skull!

Kramar i massor

2009-06-04 @ 14:44:36
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Sôffie

Stort GRATTIS min vän!

Det har du gjort bra!

Men visst är det roligt precis som ja sa ; ).



Kramilikram Sôffie

2009-06-04 @ 17:20:42
Postat av: Alexthegirl

GRATTIS! Vad härligt att det har gått bra!

kramar

2009-06-04 @ 20:38:43
Postat av: Emelie

Nu har jag skrivit och skrivit igen men det var så kul att läsa ikapp, så nu vill jag bara säga GRATTIS!!! Så himla häftigt!

2009-06-15 @ 22:02:01
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0