nästan som på museum

Nu lyser solen in i vardagsrummet på förmiddagarna och ger ett ljus som sedan länge varit frånvarande. Man ser saker lite som på nytt när de badar i ett annat sken. Som Warhol-tavlorna till exempel. Andy Warhol på väggen känns som hemma. Hans Ingrid Bergman tavlor har hängt där ovanför soffan under hela uppväxten. Min version blev, för ett år sen, färgglada skor och tänkvärda självporträtt, men tänk om man hade fler väggar.. vad mycket det finns att välja på! Allposters.com är som alla muséer i världen samlade på ett ställe och även om det saknar korridorer och stora salar kan man lätt gå vilse och fastna i flera timmar om man har tid..
Diamond Dust Shoes, 1980 (lilac, blue, green) Art Print by Andy Warhol
Three's a Party Art Print by Andy WarholWaiting Art Print by Andy WarholThe World Art Print by Andy Warhol

Kommentarer
Postat av: Zizzie

Jag älskar Allposters! Beställde en bild där för ett tag sen för jag skulle skynda mig medan de hade 20% rabatt men det verkar de visst ha hela tiden ^^

2009-01-17 @ 00:47:15
URL: http://zizzie.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0