getting to know yourself

Man skulle kunna tro att pluggångesten har svept in i lägenheten vid det här laget, kanske letat sig in genom takfönstren eller smitit in någon av de få gånger som dörren öppnats under 2009... men nej, den här gången är den inte välkommen! Det är mindre än en vecka kvar till den svåra tentan och jag har precis bara börjat. Men jag har kommit fram till att om jag inte hinner lära mig det som krävs för att klara den så är det för att jag prioriterade julveckans trevligheter mer och då får jag helt enkelt läsa lite till och göra den igen. Svårare än så är det inte. Självklart ska jag inte låta bli att läsa för det, men med den inställningen kommer jag att må så mycket bättre de kommande dagarna, jämfört med inför förra tentan när jag led av alla möjliga otäcka symtom och när ordet omtenta var tabu att ens tänka på. "Vad gör det om hundra år.." har blivit lite av mitt ledord den här veckan. Och faktiskt, så har det fungerat bra vid andra tillfällen också; för att avdramatisera beslut eller annat ångestskapande som man kanske bara förstorar upp i onödan!
 
En av de trevliga saker som julveckan fylldes med var att spela ORANGINO som jag fick ihop med största och minsta lillasyster. Här kan man läsa allt om spelet som vi inte kunde få nog av. Jätteintressant att dels tänka efter hur man ser på sig själv men framförallt hur man uppfattas av andra. Vi skippade själva tävlingsmomentet och botaniserade fritt bland ord som KREATIV, MATERIALISTISK, PERFEKTIONIST, EGOISTISK, LYHÖRD... och hur mycket de stämde in på oss! Å vad synd att julen är slut.. jag tror bestämt jag blir lite NOSTALGISK och OTÅLIG, jag vill spela det igen!

Spel Orangino



This is for Fer:
Well, I just started studying for the exam I have on Friday and I actually decided not to worry so much about it this time. I will simply just do the best I can, without wearing myself out completely. If I don't make it, it's not the end of the world: There will be a second chance and I wouldn't want to regret for example going skiing, thinking that I should have been studying instead!
During Christmas I had a really nice time as well, especially when we played this new game me and my sisters got. It was both interesting and fun because you got to know yourself better and also learned how other people are seeing you.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!

Tack för besöket på min blogg.

Visst är det kul att fotografera, ju mer man fotar ju mer inspirerad blir man till att testa nya vinklar och inställningar. Vad använder du för kamera?

Ha det bra

Camilla

2009-01-04 @ 18:35:23
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0