hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?

Det blev lördagkväll och premiäråktur med båtbussen. Vi klev av i Mariebergsskogen där folk stod i kö för fars på friluftsteatern. Sedan gick vi gick vidare och kikade på husen i de lummiga trädgårdarna längs med gator med namn som Seminariegatan, Lillgatan och Fryksdalsgatan. Såg staden från ett annat perspektiv. När vi blev hungriga tog vi plats i Valfrids utevardagsrum och lät rostad färskpotatis med citrusaioli, tigerräkor med myntayoghurt och kycklingspett med guacamole mätta magen. Någon banana split blev det aldrig på nästa ställe, de hade slut på både chokladglass och bananer, men trots den kyliga kvällsluften infann sig en känsla av utländsk sommarnatt  och vi hade det riktigt, riktigt trevligt, jag och fru Söderman.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det låter ju onekligen som om elden ännu brinner i Karlstad i alla fall ;) Vilken mysig kväll!



Ja hemma finns onekligen kvar och just nu vill jag inte hem alls, jag njuter så av att vara långt ifrån alla måsten och vardagen. Nu har en vecka gått och två återstår men de känns så korta ändå på något vis. Jag har fem dagar kvar att gå på upptäcksfärd. Jag håller verkligen med dig, det är en speciell känsla att insupa en plats på egen hand,positiv men som idag när jag har tänkt cykla över Golden Gate känner jag mig lite pirrig över att behöva göra det själv.



Så du är van NY-resenär? Ja jag kan säga att jag inte blev det minsta besviken trots höga förväntningar och jag måste verkligen tillbaks!



Jag har ätiti i snitt en bagel med cc om dagen så ingen fara där, jag lovar att jag äter för dig med :)



Kram Emelie

2009-08-03 @ 17:38:17
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0