född 080910

Idag har ett barn kommit till världen och jag var med.

Tredje dagen fältstudier och det var dags att se vad de gör på andra sidan skynket så jag fick gå med en operationssköterska. Första punkten på dagen: ett planerat kejsarsnitt. Ska inte gå in på några otäcka detaljer om själva operationen men helt plötsligt drog kirurgen bara fram honom och han fanns till. Så fascinerande att han legat redo därinne länge och förberett sig på att komma ut i den stora världen och att man bara kan öppna upp och hämta fram honom så där. 

Alldeles otroligt spännande, intressant och fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

åh vad fantastiskt, jag har alltid velat vara med på en förlossning från "utsidan" jag har ju förvisso två barn varav min minsta är snittad (dock sov jag) men det hade varit fräsigt att se....

och att det kommer ut en männsika?! rena trolleriet...eller miraklet om man så väljer ;-)

2008-09-10 @ 22:37:59
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Veronica

det låter betydligt mycket trevligare att bara plocka ut barnet så där än att själv behöva föda fram det...

2008-09-11 @ 10:52:25
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Lilla J

Åh, vilken upplevse att få vara med om! avis Alltså att få se på utifrån och inte som mamma med plågor! skrattar

2008-09-11 @ 14:23:16
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Batgirl

Petra: jo, fräsigt var det förstås, men ganska otäckt också som de kämpade..



Veronica: ja, så tänkte jag nog också innan jag hade sett ett snitt att det verkar mindre otäckt.. men nu vete fasen.. som sagt, jag nämnde inga detaljer om hur det faktiskt går till..



2008-09-12 @ 22:12:26

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0