en riktig designerhylla

De här bilderna tog jag innan jag skrev förra inlägget så de räknas inte.. Satt hela lördagen vid köksbordet och pluggade och tittade upp från böckerna då och då och konstaterade att jag verkligen gillar min Stringhylla och sakerna däri! Den härliga formen på vasen som Pia Rönnerdahl gjort för Rörstrand (som jag fått i examenspresent av señorita L, Gracel och Svantes matte). Retroklockan som dök upp helt oanonnserad under julshoppingen förra året och de färgglada Pastillerna från Orrefors av Lena Bergström. Tusenkonstnären Stig Lindberg får också vara med på ett hörn. Det blev visst en enda lång name-dropping det där, men jag kan ju tona ner det lite med att avslöja att klockan faktiskt är från Claes Ohlsson..


Till råga på allt har jag på bordet nedanför till och med design från familjen! Det lilla askfatet som jag har som ljushållare är gjort av farmors (och min också då förstås) släkting Hjördis Oldsfors och när jag googlar henne inser jag att det nog är fler som har något av henne hemma..



Kommentarer
Postat av: Mia

Fina godbitar!



Tragglar du med en tenta med? Jag brukar inte ha ont av det men nu tryter inspirationen och inlämningen är på fredag.

Nej klickar du dig vidare kommer man alltid in på bloggtoppen, sen får man leta i listorna. Tar ganska mycket tid, skälet till att jag inte gjort det innan.



Jag är så ressugen med, har du några resor inplanerade nu framöver?

Ha de bra!

Kram Mia

2008-10-27 @ 21:55:24
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Angelina

Oh, klockan var ju helskön!

2008-10-28 @ 07:53:00
URL: http://blandadeord.blogspot.com/
Postat av: Lilla Fröken

Vasen var otroligt snygg. En sån skulle man haft. :)

2008-10-31 @ 21:22:50
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0