ingen vanlig november

November är en månad då det är självklart att vistas inomhus. Kanske inte så konstigt att renoveringsnerven retas lite extra då. För två år sen tröttnade jag på att ha gröna tapeter och omatchat i sovrummet. Så med lite hjälp övermannade jag både snedtak och fler än fyra hörn med den mörka sjärnhimlen och tillsammans med den vita basen, träinslag av den äldre sorten samt lite rosa/lila accenter gör den sovrummet till en mysig koja som helt får ta på sig skulden för att det är så svårt att gå upp på morgonen..



Förra november var köket i fokus. De vita luckorna gjorde sig inte alls till de beiga kakelplattorna i ljuset från takfönstret. Så, utan att hinna fundera på om jag kunde så var kaklet rivet och röda glasplattor beställda. Sen gick det inte att motstå frestelsen att prova och se om jag kunde göra det helt själv..
 


Denna november är det för mycket böcker och för lite fritid och nya idéer får läggas på inspirationshögen och vänta. Ett svart golv i köket, ny spis, fläkt, kylskåp eller en ny diskmaskin, en mer permanent förändring i hallen eller något annat än lysrör i hotellbadrummet... ja, jag kan inte komma på så mycket mer just nu och det är väl lika bra det förstås.

Kommentarer
Postat av: Lilla J

Åh, du har det så fint!!! Kan inte tänka mig ett endaste hörn som kan tänkas behövas göras om eller piffas!

2008-11-22 @ 20:40:34
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Lilla Fröken

Vad fint du fick det!

2008-11-23 @ 16:55:39
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0