en god dag (med danskt uttal)

Fick en känsla av den härligt somriga dagen jag och syster H hade i Köpenhamn idag. Jag och miss V åt en alldeles förträffligt god (och trevlig) lunch ute på terassen på Koriander; kycklingspett, timjansrostad potatis, oliver, tomat och lök... (Detta förövrigt efter att jag för första gången blivit presenterad som "blivande narkossköterska" , mycket märkligt!). Den terassen är riktigt mysig och fungerar i de flesta väder utom möjligtvis ösregn.

Nåväl, denna dagen lyste solen genom segeldukarna precis på samma sätt som den gjorde under min och syster H:s lunch på Nyhavns Faergekro.. Vi åt smörrebröd med nyskalade rejer och kunde inte att låta bli att fullända det hela med en Carlsberg. Vi gick bland gator och kvarter och små gulliga hus i den brännande solen, tog ett förudrat varv i Christiania och vände sedan tillbaka till EU. Ströget inte att förglöma och så inte heller de danska wienerbröden med chokolade. Efter att snabbt avfärdat ytterligare ett "Danmarks-måste" i form av den röda pölsen gick sen färden slutligen förbi Tivoli påväg mot centralstationen och tåget tillbaka över sundet... Denna dag liksom idag var virkelig meget god!


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0