men gitarren är nog dessvärre ostämd

Det blev allt en stämningsfull advent även den andra, fastän termometern alltjämnt vägrar vara negativ. Det har varit skidor på teven och Julmarknad på Värmlands Museum (som nästan låter bättre än vad det var om jag ska erkänna.. det är faktiskt rätt så jobbigt när man inte får gå i fred och titta på hantverket för att alla bara vill att man ska köpa.. men det var nog så att stämningen dämpades en smula av den upprörande utställningen om Sveriges likgiltighet under förintelsen som vi också tittade på och förfärades över. Jobbiga försäljare är ju i ett sådant perspektiv inte mycket att vare sig blogga eller bry sig om. Det var tur att den goda foccacian med chevrè, pesto och honung efteråt höjde betyget av trivsel på eftermiddagen). En och annan julklapp har också inhandlats och på fredagen stod Leilas julgodis på programet; Chokladknäck med limesmak och chokladmüslibars gav definitivt mersmak till att pröva ännu fler recept. Nu blir det dock godis efter ett helt annat recept: färsk ravioli, svampsås och pecorino! God advent!


Jul i vårt hus - hela julprogrammet på Värmlands Museum



Kommentarer
Postat av: Mia

Chokladknäck med limesmak!! Låter underbart ju. Recept önskas!



Ja vi får fortsätta inpireras av fransyskorna och peppa varandra när huvudet hänger ner..:)



Kram Mia

2008-12-08 @ 11:19:59
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Angelica L

Allt bra ??

Kram

2008-12-08 @ 19:52:30
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Plötsligt blev jag sugen både på foccacia och chokladknäck. :) Sov så gott

2008-12-08 @ 21:50:43
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Svar: Jag är också helt säker på att det är Ron Sexsmith som har gjort den ju! Jag skrev visst fel. Känns dumt att jag gjorde det med tanke på att Sexsmith hör till en av favoriterna. :) Tack för att du är uppmärksam!



Har du börjat få julkänslor än då?

Trevlig kväll!

2008-12-09 @ 17:21:07
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0