just nu på mitt kylskåp

Mitt kylskåp är som en anslagstavla. Där hamnar sådant jag tycker om och vill se varje dag men kanske inte rktigt vet vart jag ska göra av. Det är som en tavla som förändras över tid.

Jag använder både dörren och den här sidan som jag ser från köksbordet.

 

Bilden i nedre hörnet med hjärtat och fågeln är gjord av Tovelisa

signerat.seoch har texten "hellre en liten fågel i hjärtat"


Finaste nostalgigrattiskortet från lillasyster - Marsbilden

Planschen från bästa musikalen som spelades i Skövde i februari och mars

av superduktiga ungdomar och bästa "nästan-släkting-Erika" i en av huvudrollerna.

 

 

Terese Sennerholts ord om kärlek i vykortsformat kanske hamnar någon annanstans sen men

tillsvidare sitter de på kylskåpet och illusterar enkelheten och det fina med svart

på vitt och får mig att vilja texta och komma på allt som hon redan gjort..

 

 

Kortet som egentligen är från förra årets födelsedag, men som gör mig så glad att det får sitta uppe. Lilla bebis-Merlin i storformat som skrattar har jag fått av mellansyster

 

 

Magneten från kvällen då jag blev kvar på flygplatsen i Frankfurt. Kvällen som vände från förtvivlan till en riktigt rolig upptäckarfärd, shopping och Starbucksfika innan sådär-sömn i en baden-baden stol och frukost innan nästa flyg till Göteborg morgonen efter. Ett minne och en påminnelse om att man själv skapar mycket i en till synes maktlös position. Man kan bestämma sig för att sluta vara ledsen och göra något bra av situationen istället. Det fick i alla fall jag hjälp med efter några minuter i telefon den där kvällen och sen blev det en helt annan upplevelse

 

 

Och bilden från den där dagen på Fryken som jag fick på posten på min födelsedag med den alldeles underbart träffande kommentaren: "alla fullt upptagna med sitt"


Kommentarer
Postat av: Saralill

ÅÅ vilka fina vykort! Härligt att få riktiga brev med frimärken på!

2011-04-19 @ 11:49:54
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Vilken underbar idé, fint!

2011-04-20 @ 17:51:32
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0