spending time with ane

En jul eller en födelsedag gav jag lillasyster Hyster skivan "Spending time with Morgan" med norska Ane Brun. Lite av en chansning eftersom jag inte riktigt visste vem hon var. Sen fick jag "Duets" där hon sjunger sina sånger tillsammans med andra duktiga musiker och den har snurrat många, många varv sen dess. Den bästa musiken letar sig fram på något vis och låter sig upptäckas utan hjälp av Tracks-listor och reklamradiokanaler. I fredags möttes vi spontant i Örebro. Jag, syster Hyster och Ane. De två förstnämnda grundade med en rejäl hamburgare på Pitcher's med utsikt över slottet och gick i den kyliga höstkvällen med rykande Pressbyråkaffe i Pippi Långsrumpskor, leggings och skinnjackor mot det upplysta konserthuset. Den sistnämnda hade med sig sällskap på scenen som hon ville att fler skulle lära känna; Rebekka Karijord & Jennie Abrahamson och tillsammans de gav oss en riktigt fin fredagkväll.



Kommentarer
Postat av: Malin

Ett helt annat ämne än Ane Brun, vilken jag för övrigt måste lyssna på mera, är kakor. Tror du inte att hela Singoalla paketet (det med röd smet jag köpte förra veckan)är slut! Å det är inte någon med vit päls eller fyra ben som mumsat...

2009-10-05 @ 20:22:50
Postat av: Camilla

Oj oj.. stackare! ska du behöva förvara alla paketen på jobbet?! Jag har iaf inte ätit upp lakritsen och zoo-tabletterna än!

2009-10-05 @ 20:27:59
URL: http://batgirl.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0