thaank U for the movie

and the songs they were singing, thaanks for aaall the joooy they´re briinging....I can't live withouu.... eeh.. OJ DÅ, hmm.. hej! Got a little lost there for a second..

Jag vill inte skriva en recension. Jag vill bara säga att jag gillade den och jag vill ha den så att jag kan se om den igen och igen när närhelst jag vill bli road och glad och få dans i benen!  Lite fånig på sätt och vis, men när man kommer över det (och vänjer sig vid det faktum att det är en musikalfilm där det faktiskt är naturligt att man brister ut i sång vid varje känslofylld stund) så är det ändå ganska genialt (tänk t.ex. Titanicpose på Benny Anderssons yacht i Money Money). Och väldigt roligt.

Colin är så långt ifrån Mr Darcy han kan komma och Meryl är en superstjärna. Och extranummer, i en film, nice indeed! Fattades bara applåderna och att publiken skulle ställa sig upp och sjunga med till Waterloo.. men, nej så långt sträckte sig inte Karlstadpubliken. Folket lätt och lagom gick som vanligt innan eftertexterna accompanjerade av B&B's sensationellt framgångsrika musik...





P.S. Ursäkta den röda länkningsbombningen men det gick ju inte att sluta, klippen illustrerade texten så bra.. och så fick jag ju se dem igen.. Thank U for U Tube! D.S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag bara ler:) Jag har nu tittat igenom alla de röda orden och återupplevt filmen igen, och nu har jag ett stort leende i ansiktet och tårar i ögonen. Man får en sån härlig känsla i kroppen av den¨. Jag vill också ha den och se den igen och igen....

2008-08-13 @ 12:15:27
Postat av: camilla

Ojdå, glömde skriva vem som kommenterade...Det var jag:)

2008-08-13 @ 12:17:45
Postat av: Lilla J

Ah, jag har inte ens sett filmen ännu men läääängtar!!

2008-08-14 @ 11:09:24
URL: http://sannalyckan.blogspot.com/
Postat av: Leena

Och HUR tror du att jag kommer att lyckas släpa din pappa att se denna film?? Jag villvillvill se den, gillar Meryl, avgudar Mr Darcy (även om han nu inte ÄR sån på riktigt) och ABBA är liksom en del av ens ungdom, den bästa delen. Han bara fnyser och plinkar sin gitarr och lyssnar på ysterdystra låtar när jag har hytisteriska dansknorrståpäls på benknotorna. HJÄÄÄÄÄLP!!!! Kan du inte LOBBA lite så vi får honom att ändra sig? Han kan ju sitta där med sina gräsklippningsöronproppar...

2008-08-14 @ 17:08:28
Postat av: Batgirl

camilla: jag fattade faktiskt det på första kommentaren ;-)



lilla j: du har verkligen nåt att se fram emot!



leena: annars får väl jag gå med dig.. tror nämligen inte det skadar psyket att se den ytterligare några gånger..

2008-08-16 @ 13:18:31
Postat av: Maria

Härlig film var det! Men som du säger, en var tvungen att koppla om till musikal-sinnet!

2008-08-17 @ 23:41:43
Postat av: Alexthegirl

den var verkligen kanonbra. den fick mig på härligt glatt humör och jag var tvungen att genast lyssna på mamma mia skivan. den är ju ett måste att köpa när den kommer på dvd. kram

2008-08-19 @ 20:11:39
Postat av: Leena

Jaaaaaa - vore fint!!! Varnärhur????

Jag gav precis bort min ABBA Gold -skiva till E&J - tänkte lilla Walle skulle bli abbaniserad (abbanerad? abbaized?) från första början! :)

2008-08-21 @ 13:32:48
Postat av: Batgirl

Jag tror jag blir kvar ett tag efter nästa helg så någon gång då kanske kan passa! jag har ju visst startat mig en ny trend, att se om filmerna redan på bio... se inlägget från 22/8

2008-08-23 @ 17:25:55
URL: http://batgirl.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0