fyra sorters pizzor och vår överallt

tomat mozzarella, skinka och kalamataoliver

 

tomat salami mozzarella röd chili

 

tomat kronärtskockshjärtan valnöttter timjan pecorino

 

mascarpone physalis persika hallon flagad mandel florsocker

 


Lite mörbultad och solbränd efter dagens dykpremiär tog jag cykeln igår mot det gula huset på Lorensberg och tjejerna som väntade på mig där. Vi fick rosa bubbel ute på altanen i kvällssolen. Sen radades de hem-stenungsbakade pizzorna upp en efter en medan vi hade väldans trevligt. Kronärtskocksvarianten var min favorit av matpizzorna om man var tvungen att välja bara en. När det var dags för den annorlunda och minst sagt delikata efterrättspizzan hade solen hunnit gå ned. Och jag, som fyller år i mars, har nog aldrig tidigare fått födelsedagspresent i maj när hela världen är som mest ljusgrön, men igår fick jag en! Och inte vilken som helst heller, utan den allra första husrelaterade jag någonsin fått!

Dagens soundtracks: Jennie Abrahamsons våriga While the sun's still up and the sky is bright och den nya, Säkerts båda plus återupptäckta A Camps Colonia.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltså era ljuvliga middagar blir man ju minst sagt avundsjuk på. Vilken mysig present dessutom, de där burkarna är underbara!

2011-05-16 @ 15:20:57
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh Colonia var länge sen jag lyssnade på. Stronger than Jesus är såå bra.



Hörredu, dina bilder är ju alltid fantastiska och nu vill jag skaffa en lite bättre kamera. Då krävs att man rekar ordentligt och där kommer du fint in i bilden. :) Vad använder du för kamera och har du några råd eller förmaningar vad gäller den? Skulle någon som jag (klantig och klumpig med tummen mitt i handen) klara av den?



Älskar pelargonerna. Gick förbi ett par praktfulla mårbackapelargoner idag och ville springa till blomsteraffären direkt. Underbart!



Kram

2011-05-16 @ 21:44:59
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0