grunt och grumligt vatten blir snart djupare och klarare

Det här är Edsviken. En av många Vänervikar på bekvämt cykelavstånd från vårt blivande hem. I helgen har Mörudden, två kilometer från blivande hemifrån, varit besöksmål båda dagarna. Idag upptäckte vi deras förvånansvärt trevliga restaurang med oundviklig sjöutsikt. Igår var jag där på mitt första utomhusdyk. Det var tungt och svårt, ovant och lite kallt och inte alls någon bra sikt ens på 2 meters djup. Men jag har en känsla av att det kommer bli bättre. Jag kommer få ordning på grejerna allt eftersom och känslan av att vilja skrika rätt ut när det inte går som det borde under vattnet kommer förhoppningsvis avta. Om några veckor är det västkustens betydligt klarare vatten som gäller och djupare vatten ska bemästras. Dagen innan vi åker får vi nyckeln till huset. Två nya och spännande äventyr startar ungefär samtidigt. Det är bara att hoppa i och börja utforska okända världar.


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är kanske nu du går från Alice till Ariel? =)

2011-05-16 @ 09:49:46
URL: http://oliverolivet.blogg.se/

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0