en onsdagkväll i mars



De ligger i andra soffhörnet nu. Jag ihopkurad i det andra. Sveriges mästerkock i rutan. Jag äter alldeles för mycket engelsk lakritskonfekt och är lite småsur för att kursen i kinesisk matlagning som vi skulle gå är flyttad till en veckodag som inte passar alls. Hade faktiskt sett fram emot att lära mig om tofu och andra nya råvaror och tillagningssätt. De lagar japanskt i tävlingen på teven och det gör inte saken bättre direkt. Men solen sken både under morgon- och eftermiddagspromenaden mellan hemmet och jobbet och solsken gör mig väldigt glad. Min enda patient idag var sövd i sex timmar och vaknade pigg och tacksam. Efter det hade jag ett långt och bra samtal med någon som faktiskt förstår. Tänk vad viktigt det kan vara ibland. Och dessutom har jag överraskat lillasyster idag med hemlig rörpost efter lite efterforskingar och fix.

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0