på besök i ditt kök


Idag orkade jag inte laga mat. Jag blev mätt på  avokado, surdegsknäcke och semla och får leva på meriterna från gårdagens meny istället: Majssoppa och tortanobröd med skinka-, ost- och basilikafyllning. Tulpanerna är lika krispiga och ljusrosa idag och brödet och soppan gjorde sig fint i lunchlådan också. När jag avnjutit min delikata måndagsmiddag hade jag en tid att passa. Jag startade datorn och lutade jag mig tillbaka för att va med när señorita L lagade köttfärsbiffar framför datorn i sitt kök i Madrid. Vi pratade om lite av varje medan hon hackade lök och kryddade köttfärs. Och när jag började bli trött i soffan tog jag med datorn ut i köket jag också och diskade medan hon stekte biffar. Vi grejade där på varsitt håll, men ändå umgicks vi nästintill som om vi var i samma rum. En alldeles utomordentligt bra måndagsdejt måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: L

Oj, har visst varit frankopplad ett tag! Trevlig dejt, far goras om med annan dator;)

2011-02-16 @ 20:07:14

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0