goda 2010 (juli till december)

Charlotte och jag åkte en tur med båtbussen i juli och avslutade med
tre små söta tapas och dessertvin på Tre kök i Inre hamn


Sen åkte vi på ett efterlängtat besök till Falun och

grillade allt möjligt. Ananas till exempel

 

 

Jag åkte och plockade jordgubbar, lyssnade på

Sommarprogram och köpte rödbetor och dill

 

 

Besöket till huvudstaden med syster Rollof blev precis sådär bra som vi hade

tänkt oss att det skulle bli. Och det började med fika på Vete-Katten.

Oj vad god den där bullen var!

 

 

Vi sågs hemma hos henne och lilla M i Kilisistan också. Gjorde

Spaghetti Carbonaraoch efterrätt med jorgubbar och lemon curd

 

 

Libanesiskt från Habibi hem. Flera gånger under året var

det en riktigt god middag med en massa små meze-rätter.

Här kvällen innan möhippan i augustimed vännen S.

 

 

Och sen firade vi möhippa för fina Alexandra. Vi hade underbart tur med

vädret ochhade picknick i museieparken bland mycket annat.

 

 

 

Med lavendelbrownie till efterrätt.. åh!

 

 

Jag åkte hem till Mariestad på en blixtvisit för en kväll. Vi firade en 30årsdag

alldeles för sent, men blev nog förlåtna när temat var grekiskt

 

 

Bara en alldeles vanlig sensommarmiddag en vardagkväll hos Charlotte.

Underbar lax. Underbart!

 

 

Ett mycket minnesvärt besök på Ön. Perfekt sommarhelg.

Grillkväll. Bastukväll. Grillkorv. Fika på bryggan

 

 

Lillasyster var här och vi hade må bra helg. I den ingick, bland
mycket annat hemlagade dinkelköttbullar, palsternacksmos,
egenrårörda lingon och sockerärter från Alsters herrgård



Och jag fikade mycket som vanligt mycket under hösten



Och var på afternoon tea i finfin miljö



Var på Matrosgränd i Mariestad i november och fick god "snabbmat"



Jag gjorde en lunch på rester en lördag. Omelett med chorizo,
miniplommontomater, babyspenat, parmesan och balsamico kräm



Sen åkte jag äntligen till Madrid och vi åt bland annat alldeles underbar
tapas på fredagkvällen. Har aldrig tyckt att kött smakat så gott förut tror jag.
Sen fikade vi också men det kommer ett eget litet inlägg om det.
Och såmstannade vi till på en spontan eftermiddagslunch
på en marockansk restaurang som vi bara gick förbi



Sen fastnade jag på Frankfurts flygplats på väg hem från Madrid.
Men jag gjorde en bra kväll av det tillslut: Här med blaffig
julkaffe på Starbucks vid halv 10 tiden på kvällen


I december åt jag också mycket gott, men då var inte kameran med så mycket av någon anledning och julbilderna är kvar i Mariestad. Dessutom blev det här tillräckligt långt ändå tror jag bestämt. Jag är övertygad om att 2011 har mycket GOTT att vänta särskilt om jag får vara med och tycka!


HA ett riktigt VÄLSMAKANDE och GOTT nytt 2011!






Kommentarer
Postat av: Mia

Lavendelbrownie och grillad ananas? Vad exotiskt det låter, jag blir jättesugen.

2011-01-07 @ 17:53:42
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0