litet teparty utanför underlandet

Tänk alla inlägg och spaltmeter jag skrev för två år sen om min fascination över min utbildning och allt vad det nya jobbet som anestesisjuksköterska innebar. Alla tepartyn och kaniner och andra liknelser för den helt främmande och spännande världen. Det har inte varit så mycket te på länge. Partyt har liksom lanat av och Alice har lagt sig tillrätta lite i stolen och inte varit lika förundrad över allt i Underlandet på samma sätt. Jag kan sakna den känslan endel. För även om det är jobbigt att vara ny och inte kunna saker osv så är det väldigt utvecklande och stimulerande att vara i den upptäckarfasen. Utvecklande och lärorikt varje dag. Visst lär jag mig en vanlig dag nu också, men inte lika påtagligt som då. Men den här veckan är jag är utsläppt från operationsbunkern några dagar för att gå TNCC. Det står för Trauma Nursing Core Course och är ett standardiserat sätt att ta hand om traumapatienter. Vi går teoretiskt igenom alla skador från huvud till tå som kan uppstå vid trafikolyckor, fall, brännskador, misshandel osv och tränar praktiskt på det initiala omhändertagandet av potentiella patienter. Och det känns faktiskt som att jag lär mig en hel del. Det är ett högt tempo, jag är helt slut nu på kvällen och i morgon är det examination, men det är faktiskt nästan bara roligt! (hoppas jag tycker detsamma efter i morgon..)

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag förstår dig helt och fullt. Jag känner likadant på mitt arbete. Föra året såg jag fram emot varje dag och nu märker jag till min fasa att det finns dagar då jag faktiskt inte känner för att gå till jobbet. Men det gör jag ju förstås ändå, och oftast är det lika bra, bara inte lika spännande. Då blir jag rädd för vad som ska hända om 10 år. Men så tänker jag att det finns ju så oändligt mycket mer att upptäcka, kurser att gå, nya jobb att söka, nya utmaningar. Man får aldrig stanna upp. Kul att du gillar din kurs!



Kram

2011-04-07 @ 08:36:31
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0