A går före B som går före C... och sen kommer sushi och solen i ögonen

Dagen gick från mulen småkylig morgon, via nervös praktisk examination av allt från A (Airway) till I (Inspektion av baksidan) och fasa för att glömma något livshotande, följt av skriftligt klurigt prov och slutligen ett befriande godkännande till en skön solig eftermiddag. Jag belönade mig med sushi från Happy kitchen och en kolaform till efterrätt medan jag läste ut artikeln om socialdemokraternas långdragna patiledarvalsprocess i förra veckans Fokus. Efter maten trotsade jag yrande grus från gatan och satt en stund i solen och läste istället. 45 minuter utomhus i solen med skinnjackan och solglasögon på. Mesta vårtecknet för i år so far. Sen blåste gruset rätt upp i ansiktet och jag gav upp för idag, rätt nöjd ändå. För förra torsdagen föll snöblandat regn och när det är 7 april föredrar jag faktiskt grus framför flingor i ansiktet.


Kommentarer
Postat av: camilla

Men åh vad skönt att det gick bra, du är bäst! Toppen! Ja nu kommer våren tror jag, härligt när det börjar bli lite varmare. Tack för senast, mer lättsamma och inte så krångliga dateer måste vi få till.Kram

2011-04-07 @ 20:11:51
Postat av: Emelie

Jag håller med dig och sushi på det är som grädde på moset! (vem som nu egentligen gillar grädde på sitt mos...)



Ha en härlig helg!



Kram Emelie

2011-04-08 @ 15:50:01
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Sophia

Förtrollande blogg, så välskriven, har länge funderat på om anestesins värld är ngt för mig men med dina ord och tankar så blir det än mer lockade. Kan du tipsa om några tänkvärda fördelar/nackdelar med yrket nu när du börjar bli "erfaren" (om man nu blir det ngn gång...)? /Sophia

2011-04-13 @ 16:08:51

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0