sånt som gör skillnad

 

Gå ned till tvättstugan med den fina burken istället för en ful kartong gör att tvättberget faktiskt blir en aning mindre överväldigande. Faktiskt. Om man bestämmer sig för det. Även om det var i största laget den här gången, tvättberget, det hängde tvätt överallt där ett tag. Och att städa hela dagen helgen med bästa musiken på hög volym gör det nästan roligt. I alla fall att inventera bland mössor och vantar, ställa fram höst- och vinterskorna på hyllan och skriva önskelistor på nyköp innan kylan kommer ordentligt. Känna att det faktiskt ordnar till sig lite i huvudet i takt med att var sak hittar tillbaka till sin plats och dammråttorna jagas undan.

 

Nu ska jag återgå till spellistan och fortsätta röja, både till musiken och bland alla grejer. Jag kunde ha blivit färdig igår, men då hade det inte blivit ett behövligt avbrott och en tur till Skattkärr. Då hade jag missat både trevliga sällskapet och egen pizza med basilika-mozzarella, körsbärstomater, zucchini, champinjoner, parmesan och Crema di balsamico. Någon måtta får det vara på städglorifieringen och till kvällen ska jag absolut vara färdig (då väntar betydligt trevligare saker)!


Kommentarer
Postat av: saralill

Det är så tyst och stillsamt här! Jag vill ha en uppdatering! Kram

2010-10-06 @ 09:26:01
URL: http://storiesofsaralill.blogspot.com/
Postat av: Mia

Oh så himla söt. Jag har inte ont av att tvätta alls men jag tror ändå att jag skulle behöva en sådan där godissak hehe. :)

2010-10-09 @ 18:02:57
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag älskar de där burkarna! har flera stycken men inte just tvättburken. Däremot har jag självklart en annan fin burk till tvättmedlet för det är ju verkligen så som du säger. Det blir lite roligare!

2010-10-10 @ 18:03:03
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag älskar de där burkarna! har flera stycken men inte just tvättburken. Däremot har jag självklart en annan fin burk till tvättmedlet för det är ju verkligen så som du säger. Det blir lite roligare!

2010-10-10 @ 18:03:48
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0