månstrålkastare och stjärnfall

 

Jag vaknade i natt med månen lysande rätt i ansiktet genom takfönstret. Nästan som en strålkastare kändes det, så intensivt sken gav den ifrån sig. Men det gick bra att blunda och somna om igen efter en stunds förvirring av ljuset. Fotsätta i den fina drömmen. Tidigare på kvällen såg vi en stjärna falla. Sådär magiskt och nästan overkligt uppenbarade sig ett vitt streck på den svarta himlen ovanför Skattkärr innan det försvann lika fort igen. Och tiden stannade litegrann. Sen körde jag lastmaskin. En sådan där sak som jag aldrig gjort förut. Ja, det hör nog kanske inte till vanligheterna för så många alls förstås. Och det var ingen liten pyttig grävskopa heller, utan en riktig rejäl sak som tog fem ton bränslebark i skopan som jag lyfte och styrde och lastade av. Hur kul som helst var det att sitta där och klara av det. Den mest annorlunda söndagkvällen på mycket, mycket länge.


Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0