vita badrockar och pepparkaksgubbar

 

Jag och mina systrar spenderade helgen på Mössebergs kurort. Iklädda vita badrockar mest hela tiden och hur avlappnat och trevligt som helst. Det är lätt att återvända i tiden där på Mösseberg. Prata om minnen från när vi var mycket mindre föll sig naturligt när vi var där mitt i Västergötland som så många gånger förut. Vi var och tände ljus hos både mormor, morfar och farfar och på lördagseftermiddagen gick vi en promenad uppe på berget där vi firat midsomrar för längesen, men ändå ganska nyss på något vis. Tiden hänger inte riktigt med sig själv ibland. Men vi fick en micropaus i den snabba snurrande verkligheten med hjälp av citronmelissdoftande kurbad, middag, bubbelpool, bastu, relaxavdelning och upptäcksfärd i den gamla kurorten. Däremellan visade våra nyinköpta pepparkaksgubbar definitivt prov på värdet med att köpa något, tillsynes ganska onödigt ibland. Vi köpte varsina två, alla tre och de kommer att finnas och påminna oss många decembermånader framöver om hur roligt vi hade den här helgen. Och hur fantastiskt fint det är att vi har varandra.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad synd att jag inte föjde med ......kram

2010-11-11 @ 09:59:39
Postat av: Anonym

2010-11-11 @ 10:01:23

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0