en slags nyuppstart

Jag vet inte vad som hände innan jag gick ut i solen i måndags. Tydligen blev det ingen bild av "Väntan" då (fast det skulle varit passande i min frånvaro) och inte heller något "På väg" (fast det var just det jag var). Kanske hade jag för bråttom efter den härliga morgonen med frukost på balkongen. Bråttom iväg för en egen dag i Madrid. Med musik i lurarna från förmiddag till sena kvällen. Hur som helst är jag tillbaka sen ganska länge nu från skinnjackeväder och ljumma vindar. Från storstadsöverflöd, sena kvällar och lugna förmiddagar. Från señorita L:s förträffliga sällskap under tapaskvällar med flamencosång och alldeles för starka caipirinhas. Från roligaste otvugna shoppingen på Fuencarral och mysigaste caféerna med te-tema och kakaoaffär. Jag ska försöka ta mig samman och sortera orden och bilderna och allt. Fast för den sakens skull inte heller dränka mig själv eller någon annan. Ja, jag gör ett försök (eller möjligen flera).

Kommentarer

Skriv vad du tänker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, men jag vill gärna veta vem du är)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0